Vesterhavs-Wellness

I forrige weekend var jeg til et super fint arrangement: Vesterhavs-Wellness i Vendsyssel. Et weekendophold som jeg fik af min stedmor i fødselsdagsgave i sommers. Jeg fik en gavepose med lidt forskellige ting – nogle ledetråde til at vise hvad vi skulle lave under opholdet. Udover miniature strikkepinde og garn (som jeg allerede var klar på at juble over – en hel weekend med strik!), så var der til min skræk også et håndklæde, badetøj og penicillin til hunde. Det sidste var dog ment som en joke, da jeg ofte bliver ramt af blærebetændelse ved kulde – og der var altså vinterbadning på programmet. Måske er det bare mig, men jeg har ikke før koblet wellness sammen med vinterbadning. Men alt andet lød nu meget godt – og på deres hjemmeside stod der:

Vinterbadning, strik/hækling, antiinflamatorisk kost og kvindefællesskab. Der er mulighed for at strikke, hækle, vinterbade, gå lange ture, lave bål på stranden og frem for alt: slappe af og lade op. Du vælger selv helt hvad du vil deltage i – er du ikke til vinterbadning, så behøver du bestemt ikke hoppe i bølgerne og kan du ikke strikke, så kan du enten lære det undervejs eller bare hygge med et glas rødvin. Det er meningen vi skal have en skøn weekend, lige som vi selv har lyst til.

FREDAG

Om fredagen kørte vi fra København til Blokhus. Lige knapt 500 kilometer til vores Vesterhavs-Wellness. Og ja, vi kørte hele vejen – der var ikke meget tid at spare ved at tage færgen. Men måske vi skulle have overvejet det alligevel.. Da vi ankom var der velkomst og mulighed for at tilmelde sig diverse madhold, hvis man kunne tænke sig at prøve kræfter af med madopskrifter i forhold til antiinflamatorisk kost. Vi tog madholdet samme aften, og det var super lækkert (mest fordi vi/jeg var ikke helt frisk på at være på morgenmadsholdet).

LØRDAG

Lørdag skete der noget helt vildt. Jeg sprang ud i det og fik prøvet at vinterbade i Vesterhavet i 9 grader med en vindstyrke på 13 m/s. Det var utrolig koldt! Men de havde lejet en sauna, som var placeret lige ved stranden – så vi hurtigt kunne få varmen igen. Bagefter var der også tændt op for et vildmarksbad udenfor hytten – et varmt bad på små 43 grader. Det var fantastisk. Jeg var så glad for, at jeg gjorde det. Jeg havde det så godt resten af aftenen, hvor jeg med god samvittighed bare kunne strikke løs.

SØNDAG

Der var så afgang mod København igen om søndagen – og det var en lang tur (igen). Jeg var hjemme ved aftensmadstid og gik tidligt i seng. Alt i alt en succes-oplevelse. Jeg kunne bare godt have brugt en ekstra dag derhenne, for det var lidt hårdt med al den kørsel frem og tilbage både fredag og søndag. Så kunne jeg måske have vinterbadet mere end bare én gang. Men det kan jeg jo prøve til næste år. Vi har allerede planlagt at tage afsted igen 😊

Vesterhavs-Wellness

Du kan læse mere om dette års Vesterhavs-Wellness og holde øje med kommende events på Hjørring Vinterbader- og Issvømmerforeningens hjemmeside.